Personel i Zarządzanie 3/2004 z 01.03.2004, str. 24
Data publikacji: 03.07.2018
Ubezpieczenia szyte na miarę
Ubezpieczenie może być elementem pakietu świadczeń dodatkowych dla pracowników, systemu motywacyjnego, programu długoterminowego związania pracowników z firmą, czy też czynnikiem wpływającym na zarządzanie ryzykiem w przedsiębiorstwie. Ubezpieczenia budzą emocje, ponieważ uruchamiają mechanizm gromadzenia, zamrażania i wypłacania dużych kwot. Często są czymś ekskluzywnym, czasem czymś przypadkowym lub wymuszonym. Raz dopasowanym, a innym - nie. Jak je szyć na miarę - adekwatnie do potrzeb pracodawców i pracowników?
Aleksander Kisil
Autor jest cybernetykiem i psychologiem; pełnił funkcję prezesa zarządu zakładu ubezpieczeń na życie, obecnie jest konsultantem w Hay Group Sp. z o.o.
Kontakt: aleksander kisil@haygroup.com
Ubezpieczenia kosztują, nierzadko spore sumy. Musi istnieć uzasadnienie, by je sfinansować. Pracodawca zaś wydaje pieniądze z określonych powodów:
• inwestuje w narzędzia pracy, w doskonalenie marki, produktu i procesów wytwarzania,
• płaci pracownikom za ich pracę, wkład w wynik firmy,
• płaci, ponieważ zobowiązują go do tego przepisy i musi dokonać opłat administracyjnych, uiścić podatki, przeznaczyć środki na Fundusz Pracy itd.,
• chce lub musi zabezpieczyć się na wypadek sytuacji losowych, katastrof, szkód,
