czyli jak zarządzać pracownikami tymczasowymi
Pracownik do wynajęcia (2)
Praca tymczasowa to nowoczesny sposób zarządzania personelem. Umożliwia bowiem dostosowanie poziomu zatrudnienia do wymogów rynku. Pracodawca nie musi przez cały czas utrzymywać wysokiego poziomu zatrudnienia. Może mieć stały "trzon pracowników", a okresowo, przy zwiększonych zamówieniach, korzystać z pracy pracowników tymczasowych.
Monika Frączek
Autorka jest głównym specjalistą w Ministerstwie Pracy i Polityki Społecznej
Kontakt:
monika.fraczek@poczta.onet.pl
Jest to również idealne rozwiązanie dla przedsiębiorcy, który dopiero rozpoczyna działalność i nie jest jeszcze pewien swojej pozycji na rynku. Może wówczas skorzystać z pracy pracowników tymczasowych, dopóki nie ustali, ilu pracowników i o jakich kwalifikacjach potrzebuje na stałe.
Co może pracodawca użytkownik...
Po przyjęciu do pracy pracownika skierowanego z agencji pracy tymczasowej pracodawca użytkownik przejmuje na siebie obowiązki związane z zarządzaniem pracą pracownika tymczasowego. Przede wszystkim wyznacza mu zadania i kontroluje ich wykonywanie. Oznacza to, że pracodawca użytkownik może wymagać od pracownika tymczasowego przestrzegania obowiązującego w firmie regulaminu pracy, w zakresie, w jakim zawiera on regulacje umożliwiające organizowanie pracy.
