Zarządzanie wynikami w firmie Philip Morris International
Wprowadzenie skutecznego i jednolitego systemu zarządzania wynikami w firmie złożonej z kilku spółek, różniących się diametralnie specyfiką, to niemałe wyzwanie. Aby taki system skutecznie wdrożyć, potrzebny jest wysoki poziom zaangażowania pracowników oraz ich zaufanie do najwyższej kadry kierowniczej. Jak wygląda zarządzanie wynikami w polskich spółkach firmy Philip Morris International?
Działalność tej organizacji w Polsce jest podzielona między cztery spółki: Philip Morris Polska SA, PMI Service Center Europe Sp. z o.o., z biurami oraz fabryką w Krakowie, Philip Morris Polska Distribution Sp. z o.o., z biurem w Warszawie, oraz Philip Morris Polska Tobacco Sp. z o.o. z fabryką w Leżajsku. Mimo że cele stawiane poszczególnym jednostkom czy też stosowane mierniki nie są identyczne, podstawowy - opracowany globalnie - proces jest w nich identyczny dla wszystkich czterech spółek. Firma zarządza efektywnością pracowników poprzez wyznaczanie celów i mierzenie stopnia ich realizacji na dwóch płaszczyznach - ocenie podlega nie tylko poziom realizacji konkretnych celów biznesowych, lecz także sam sposób realizacji danego celu.
