Realizacja projektu wizerunkowego w firmie NEUCA
Duża liczba spółek o bardzo dużym zróżnicowaniu branżowym to kluczowe powody trudności w wypracowaniu spójnych wartości, będących podstawą wizerunku pracodawcy w Grupie NEUCA. Aby świadomie kształtować wizerunek organizacji jako dobrego miejsca pracy, należało określić unikatowe wartości określające tę markę - swoisty bilans nagród i korzyści, które są odbierane przez pracowników w zamian za ich aktywność. Ta komponenta employer brandingu firmy znana jest pod angielskim hasłem Employer Value Proposition - EVP.
Formułując wizerunek firmy jako pracodawcy, Dział HR w NEUCA musiał się zmierzyć z wieloma problemami. Najważniejszym z nich była różnorodność kultur organizacyjnych jednostek, które były przejmowane i stopniowo wchodziły w skład jednolitej grupy.
- Dla naszego Działu HR ogromnym wyzwaniem było dostosowanie się do różnorodności spółek i ciągłych zmian związanych z przejęciami nowych firm. Każda z firm stanowiła odrębny byt, rządzący się własnymi prawami, kierujący się odrębnymi wartościami, a ich pracownicy byli przyzwyczajeni do różnych warunków pracy - mówi Joanna Majdan, partner biznesowy HR w NEUCA.
