Sesje wiedzy w firmie DHL Parcel
Narastającym problemem menedżerów w coraz szybciej pędzącej gospodarce jest znalezienie czasu na rozwój pracowników, których często nie sposób oderwać od bieżącej pracy nawet na krótkie, dwudniowe szkolenie. Ale bez stałej nauki porażka biznesowa jest murowana. Dział HR w firmie DHL Parcel znalazł innowacyjne wyjście: spotkania Espresso Sessions. Dostarczają one solidną dawkę skondensowanej wiedzy podczas krótkich trzygodzinnych sesji, niekolidujących z bieżącą pracą.
DHL Parcel działa w branży logistycznej, w rzeczywistości rynkowej często trudnej do przewidzenia. Świat, w którym firma funkcjonuje, dobrze opisuje akronim VUCA (Volatility, Uncertainty, Complexity, Ambiguity), oznaczający świat zmienny, niepewny, złożony i niejednoznaczny. Termin VUCA wywodzi się z terminologii militarnej i używany był do opisywania rzeczywistości, w jakiej musi funkcjonować żołnierz będący na misji.
VUCA w logistyce
VUCA to także filozofia działania, która na trwałe weszła do biznesu. Pracownik, który chce efektywnie działać, musi być przygotowany na ciągłe zmiany i niepewność jutra, a więc musi mieć zróżnicowane kompetencje. Jednocześnie przy znaczącym rozproszeniu organizacji, a także nieustającej potrzebie zapewniania ciągłej, wysokiej jakości obsługi klienta, wyzwaniem staje się czas przeznaczany na szkolenie. Dodatkowo w organizacji, jaką jest DHL Parcel, wyzwaniem staje się także wysoki poziom teoretycznego wyszkolenia pracowników, a co za tym idzie, rosnące zapotrzebowanie na rozwiązania szkoleniowe, oferujące pracę na rzeczywistych problemach uczestników.
