Cztery wymiary kultury organizacyjnej w Blue Media
W firmie Blue Media przeprowadzone zostało badanie weryfikujące relacje między kształtem kultury organizacyjnej a poziomem kompetencji przywódczych. Podstawą analizy były działania firmy w takich wymiarach, jak misja, adaptacja, spójność i zaangażowanie. Dzięki badaniu spółka uzyskała wskazówki, gdzie są jej mocne strony, a gdzie - obszary do poprawy.
Badanie zostało zrealizowane z inicjatywy Joanny Wszeborowskiej w ramach jej pracy doktorskiej na Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie, a na co dzień - dyrektora zarządzającego rozwojem personelu w Sygma Banku. Blue Media to jedna z firm, w których miała miejsce opracowana przez nią analiza.
W branży IT
Blue Media jest firmą informatyczną z kilkunastoletnim doświadczeniem w tworzeniu i obsłudze systemów płatniczych. Siedziba spółki mieści się w Sopocie. Firma zatrudnia około 100 pracowników - wydaje się, że to niewiele, zważywszy, że obsługuje ponad 6 mln klientów i współpracuje z ponad 300 bankami, firmami i instytucjami. Blue Media ma na koncie wprowadzenie w Polsce kilku innowacyjnych usług, m.in. międzybankowych przelewów natychmiastowych, pożyczek społecznościowych, systemu automatycznej obsługi faktur dla masowych wystawców faktur.
- Wzięliśmy udział w badaniu prowadzonym przez Joannę Wszeborowską, ponieważ chcieliśmy sprawdzić, czy działania podejmowane przez menedżerów w Blue Media budują wysokoefektywną kulturę organizacyjną - mówi Dominika Kotuła-Gibas, menedżer HR w spółce Blue Media.
