Poszukiwanie współpracy międzydziałowej w firmie AXTONE
Sprawne i efektywne funkcjonowanie każdej organizacji wymaga wielu różnorodnych działań, podejmowanych przez każdą komórkę organizacyjną firmy. Elementem niezwykle istotnym jest współpraca międzydziałowa. To trudne zagadnienie, ponieważ dotyczy obszarów i kwestii znajdujących się na styku odpowiedzialności różnych osób. Tymczasem współpracę międzydziałową można z powodzeniem doskonalić - wymaga to jednak woli przejęcia odpowiedzialności i podjęcia ukierunkowanych działań.
Pracując w zespole, osiągniemy znacznie więcej niż działając samemu. Dla wielu współczesnych firm praca zespołowa stanowi ważne źródło budowania przewagi konkurencyjnej. Takie podejście przyjęto też w firmie AXTONE, zdecydowano o zmodyfikowaniu dotychczasowej ankiety oceniającej współpracę między obszarami i w lipcu 2014 r. przeprowadzono po raz pierwszy ukierunkowane badanie współpracy międzydziałowej. Pracownicy oceniali te działy, z którymi najczęściej współpracowali. Pytania dotyczyły czterech kwestii - terminowości, jakości/spójności/dokładności, wiedzy i obsługi klienta.
Badanie satysfakcji ze współpracy
Założono, że oczekiwany poziom satysfakcji ze współpracy to 70 proc. Ogólny wskaźnik współpracy międzydziałowej po pierwszym badaniu wyniósł 74 proc. Niepokojąca jednak była niska wzajemna ocena dwóch kluczowych w firmie Działów - Technologicznego i Konstrukcyjnego, które są zależne od siebie, powinny wzajemnie się uzupełniać, a jakość ich współpracy warunkuje zadowolenie klienta i sukces firmy.
