Twórcze poszukiwania
Czyli jakimi metodami pobudzać kreatywność pracowników?
„Ja nie jestem osobą szczególnie kreatywną” – takie m.in. sformułowane pada zawsze, gdy podczas szkolenia trzeba wygenerować kilka pomysłów. Nic dziwnego. Rzadko kiedy jesteśmy zadowoleni z własnej pomysłowości. Przyczyną nie jest jednak to, że tych pomysłów nie mamy, tylko że nie wierzymy, iż możemy je mieć. Poza tym niezwykle rzadko stawiamy przed sobą zadania wymagające faktycznej kreatywności. Nasz rozleniwiony umysł można przyrównać do rzadko wykorzystywanej partii mięśni. Nie zdajemy sobie sprawy z tego, jak silne możemy mieć nogi, dopóki nie zaczniemy regularnie jeździć na rowerze. Jak zatem stać się bardziej kreatywnym?

Okazuje się, że mózg można trenować do kreatywności! A efekty tych ćwiczeń są spektakularne i niemal natychmiastowe! Nawet w ciągu dwugodzinnego szkolenia jesteśmy w stanie zaobserwować znaczącą zmianę w liczbie generowanych pomysłów. Prosty test polegający na wymyślaniu nowych idei w ciągu 10 minut przed zastosowaniem ćwiczeń pobudzających kreatywność i po nich pokazuje, że uczestnik takiej sesji jest w stanie zwiększyć swoją pomysłowość o od 20 nawet do ponad 60 proc. Co by było gdybyśmy robili to regularnie?!
Pierwszy krok
Gdybym miała zarekomendować pierwszy krok do takiego działania, powiedziałabym, że przede wszystkim trzeba pracowników otworzyć na twórczość. Pokazać im, że potrafią być pomysłowi, i tym samym sprawić, by uwierzyli
