Kształcenie na miarę potrzeb nowego świata
Rozmowa z dr Sylwią Hałas-Dej, dziekanem Centrum Doradztwa i Kształcenia Menedżerów w Akademii Leona Koźmińskiego

Pod koniec maja 2022 „Financial Times” opublikował ranking czołowych uczelni biznesowych, które prowadzą studia podyplomowe. Akademia Leona Koźmińskiego (ALK) pojawia się w tym zestawieniu jako jedyna polska szkoła wyższa pośród znanych uczelni z całego świata. To powód do dumy.
Oczywiście, że tak. To wyróżnienie jest efektem naszych dążeń do zbudowania w tym miejscu Europy biznesowej szkoły wyższej o charakterze międzynarodowym. Cieszymy się, że „Financial Times”, który klasyfikuje najlepsze uczelnie biznesowe na świecie, docenił nasze starania i jako jedyną spośród polskich uczelni ujął we wszystkich rankingach, czyli Master in Management, Master in Finance, Executive MBA, Executive Education Open oraz European Business School. Jestem przekonana, że wyróżnienie jest efektem działań uczelni, które zdecydowanie wychodzą poza standardowe funkcjonowanie jednostek edukacyjnych. Oczywiście mamy w swojej ofercie studia pierwszego i drugiego stopnia, studia MBA, ale do biznesu kierujemy także rozbudowaną ofertę rozwojową skrojoną na miarę obecnych potrzeb.
Jak ALK postrzega partnerstwo z organizacjami biznesowymi?
Ścisła współpraca z otoczeniem biznesowym od zawsze stanowiła priorytet naszego modelu edukacji biznesowej. Od kompleksowej oferty szkoleń i transferu technologii, po możliwość pozycjonowania firmy w środowisku uczelni w formule sponsoringu wydarzeń, job placement czy współpracy merytorycznej przy tworzeniu programów dydaktycznych. Dodam, że obecnie pracujemy nad wdrożeniem programu partnerstwa strategicznego dla firm na poziomie mecenatu uczelni. Tworzymy wiele sposobów zaangażowania sponsorskiego, umożliwiając - obok atrakcyjnych korzyści wizerunkowych - przede wszystkim pozycjonowanie firmy wokół wartości
