Alternatywny świat (2)
Rozmowa Doroty Dublanki z Marcinem Łunkiewiczem o tym, jak wejść do świata metaverse, co nowego w technologiach i jaki prezent kupić na święta dla odkrywcy cyfrowych bliźniaków

Dorota Dublanka: W 2021 r. firma PwC zrealizowała badanie US Metaverse Survey 20221 dotyczące wykorzystania Virtual Reality (VR)w projektach szkoleniowych. Wyniki pokazały, że wykorzystanie VR w projektach szkoleniowych umożliwia firmom skutecznie, tanio i przyjaźnie w nowych modelach pracy zapewnić pracownikom nabycie nie tylko kompetencji o charakterze technologicznym, ale także umiejętności „miękkich”, takich jak przywództwo. Pracownicy uczestniczący w szkoleniach realizowanych z wykorzystaniem VR uczyli się cztery razy szybciej niż na szkoleniach realizowanych stacjonarnie i byli cztery razy bardziej skoncentrowani niż osoby uczestniczące w szkoleniach e-learningowych. Ponadto byli przekonani, że wykorzystają umiejętności nabyte w trakcie szkolenia w swojej pracy. VR prawdopodobnie w najbliższym czasie nie zastąpi szkoleń stacjonarnych czy e-learningu. Jednak w sytuacji utrzymania pracy hybrydowej i zdalnej szkolenia z wykorzystaniem VR mogą stać się ważnym elementem strategii szkoleniowej w firmach.
Uczelnie w USA stają się „metawersalnymi”, eksperymentując i przenosząc swoje fizyczne kampusy do wirtualnego świata online - metaverse
