Lider na miarę czasu
Celem szkół biznesu jest rozwój kompetencji wymaganych od przyszłych liderów. Jednocześnie od wielu lat te same szkoły są krytykowane za to, że wspomagają menedżerów w rozwoju wszystkich kompetencji potrzebnych liderom, do których zalicza się w szczególności umiejętności miękkie, krytyczną analizę zachowań etycznych, kreatywność i innowacyjność. Rozwój przyszłych liderów, potrafiących sprostać wyzwaniom zrównoważonej i inkluzyjnej gospodarki w zglobalizowanym świecie, będzie wymagał od szkół biznesu nie tylko rozwoju wiedzy i kompetencji, ale także świadomości i tożsamości przyszłych liderów.

Wymagać to będzie jednak innego spojrzenia na ich edukację, które powinno się wpisywać w ideę uczenia się przez całe życie - lifelong learning. Koncepcja ta poświęcona jest całkowicie rozwojowi kapitału ludzkiego i bezpośrednio przekłada się na rozwój w trzech obszarach: osobistym, dla organizacji, a finalnie dla rozwoju gospodarczego (Lindeman 1926, Lendzion, 2015). Koncepcja ta nie tylko jest zorientowana na wsparcie rozwoju zawodowego (to jest zawarte w kształceniu ustawicznym), ale przede wszystkim pozwala na adaptację jednostki do zmian w otoczeniu, jakże ważną w dzisiejszym świecie (Lendzion, 2015).
Sam model lifelong learning oparty jest na czterech filarach Edukacji dla Przyszłości Delorsa (1998):
