Stawiamy na indywidualność
Green Caffè Nero to 76 kawiarni w Warszawie, Wrocławiu i Krakowie, a pierwszy lokal świętował w tym roku swoje dwudziestolecie istnienia. Pomimo dużej konkurencji kawiarnie znalazły stałe miejsce na mapie Warszawy, cieszą się popularnością ze względu na niepowtarzalny klimat i wysoką jakość obsługi klienta. Aby to było możliwe, firma oferuje pracownikom jasno sprecyzowaną ścieżkę rozwoju, awansu oraz buduje atmosferę pracy, która zachęca pracowników do pozostania w firmie na dłużej.

Wszystko zaczęło się od pasji, która połączyła Adama Ringera, założyciela Green Coffee, i Gerrego Forda, szefa Caffè Nero. Gdy spotkali się w 2012 r., Green Coffee było popularną marką na rynku warszawskim, a Caffè Nero rozwijającą się światową grupą kawiarni. Połączyli swoje siły i tak powstała sieć kawiarni, która obecnie ma 76 lokalizacji w sześciu miastach Polski - głównie w Warszawie. Firma stale się rozwija, ma ambitne plany otwierania kilkunastu nowych punktów rocznie.
Od baristy do dyrektora
Anna Filipczak, szefowa HR w Green Caffè Nero, jest związana z firmą od 20 lat. Zaczynała swoją pracę na stanowisku baristki w pierwszej lokalizacji, czyli kawiarni przy ul. Marszałkowskiej w Warszawie. Szybko awansowała na szefową zmiany, potem kierowniczkę kawiarni, w międzyczasie zajmowała się też sprawami administracyjnymi, aby ostatecznie dołączyć do działu HR. Jej ścieżka kariery jest doskonałym przykładem strategii rozwoju pracowników, z której firma jest znana w branży. A ścieżka ta jest rozbudowana. Pierwszy stopień to możliwość awansu w danej lokalizacji. Zaczyna się od stanowiska baristy, następnie lidera zmiany, potem maestro (wewnętrznego trenera kawiarni), zastępcy kierownika i kierownika kawiarni. Kolejne awanse są możliwe do innych lokalizacji, na stanowisko szefa regionalnego, któremu podlega do 12 kawiarni, i wreszcie do działu operacyjnego.
