Różnorodni i równi
Działalność Vorwerk może kojarzyć niewiele osób. Jednak z pewnością większość z nas wie o flagowym urządzeniu tej firmy, jakim jest Thermomix®, który ułatwia przygotowywanie zdrowych i smacznych posiłków. Kilka lat temu do oferty produktów dołączono także system do utrzymania czystości Kobold. W nadchodzących miesiącach firma postanowiła dotrzeć do potencjalnych kandydatów nie tylko przez promocję produktu, lecz także markę dobrego pracodawcy. A w tym zakresie ma się czym pochwalić.

Vorwerk Polska dystrybuuje swoje produkty wyłącznie poprzez sprzedaż bezpośrednią, realizowaną przez zespół współpracujących przedstawicieli handlowych. Urządzeń nie można kupić w sklepach AGD czy za pośrednictwem internetu. Pracownicy etatowi zapewniają rozwój biznesu, odpowiadając m.in. za takie obszary, jak marketing, administracja, IT, HR i zarządzanie.
Dwie dywizje
Centrala firmy mieści się we Wrocławiu, a w całej Polsce działa 36 regionalnych i okręgowych biur sprzedaży. Struktura jest podzielona na dwie dywizje: Thermomix® i Kobold. Regionalnym i okręgowym dyrektorom sprzedaży podlegają liderzy grup w obu dywizjach, którzy zarządzają przedstawicielami handlowymi związanymi z firmą umową o współpracy. Dywizja Thermomix® to obecnie ponad 10 tys. przedstawicieli, a dywizja odkurzacza Kobold ma około 180 przedstawicieli - produkt wszedł do oferty firmy w czasie pandemii i ta struktura jest dopiero rozwijana.
