Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2004-04-06

Odpowiednie wyposażenie biura to obowiązek pracodawcy

O niezbędnym dla danego stanowiska pracy wyposażeniu przesądzają potrzeby związane z prowadzoną działalnością i wymogi wynikające z obowiązujących przepisów, w szczególności w zakresie bhp.

Każdy pracodawca ma obowiązek organizacji stanowiska pracy i zapewnienia pracownikom odpowiedniego wyposażenia, w tym wyposażenia biurowego. Planując wydatki z tym związane, należy poznać nie tylko aktualny poziom cen poszczególnych elementów wyposażenia, ale zastanowić się nad racjonalnością poszczególnych zakupów w zakresie dostosowania zakupów sprzętu do rzeczywistych potrzeb kupującego. Ostatnim elementem tego procesu jest odpowiednia ewidencja dokonanych zakupów z punktu widzenia prawa bilansowego i podatkowego.
Wyposażenie stanowisk pracy przy komputerach
Zakres obowiązków pracodawcy w zakresie przygotowania stanowisk pracy wyposażonych w komputery regulują przepisy rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z 1 grudnia 1998 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy na stanowiskach wyposażonych w monitory ekranowe.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00