Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2001-11-04

Obowiązki pracodawcy związane z zatrudnianiem pracowników

Obowiązki pracodawcy związane z zatrudnianiem pracowników

Iwona Kur

Paweł Ziółkowski

Biuro Doradztwa Gospodarczego

W związku z zatrudnieniem pracownika na pracodawcę zostały nałożone rozliczne obowiązki. Niniejszy artykuł ma za zadanie przybliżyć tę problematykę pracodawcom rozpoczynającym działalność.

Część obowiązków powstaje w każdym przypadku zatrudnienia pracownika (np. zgłaszanie pracownika do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych).

Narastają one stopniowo wraz ze wzrostem zatrudnienia. Pracodawca ma zatem następujące obowiązki po zatrudnieniu:

m

1 pracownika – zgłoszenie firmy do ZUS (art. 43 ustawy z 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych – Dz.U. Nr 137, poz. 887 ze zm.), do Państwowej Inspekcji Pracy oraz Państwowej Inspekcji Sanitarnej (art. 209 k.p.),
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00