Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2003-02-23

Zwolnienie radnego nie zależy tylko od woli pracodawcy

Pracodawca zamierzający rozwiązać stosunek pracy z pracownikiem będącym jednocześnie radnym musi uzyskać na to zgodę rady gminy. Wynika to ze szczególnej ochrony prawnej stosunku pracy radnego, określonej ustawowo.

Zgodnie z art. 25 ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zm.) rozwiązanie z radnym stosunku pracy wymaga uprzedniej zgody rady gminy, której jest członkiem. Rada gminy odmówi zgody na rozwiązanie stosunku pracy z radnym, jeżeli podstawą rozwiązania tego stosunku są zdarzenia związane z wykonywaniem przez radnego mandatu.
Wymóg zgody rady gminy
A więc, zarówno rozwiązanie umowy za wypowiedzeniem, jak i rozwiązanie bez wypowiedzenia, np. z powodu ciężkiego naruszenia przez radnego obowiązków pracowniczych, wymaga uzyskania zgody rady gminy. Wynika to bezpośrednio z treści powołanego wyżej art. 25, gdzie mowa jest o rozwiązaniu stosunku pracy bez rozróżnienia sposobów jego rozwiązania. Jedynie w razie rozwiązania za porozumieniem stron lub wypowiedzeniem umowy o pracę przez radnego nie jest konieczne uzyskanie uprzedniej zgody rady gminy, gdyż brak jest podstaw, aby także w tych przypadkach jego stosunek pracy korzystał ze szczególnej ochrony.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00