Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2003-06-01

Czy warto inwestować w pracownika?

Wykształcony pracownik daje pracodawcy większą pewność dobrze wykonanej pracy. Dlatego w interesie pracodawcy jest dbanie o rozwój kwalifikacji zawodowych swoich pracowników.

Jednym z obowiązków, które nakłada na pracodawcę Kodeks pracy, jest obowiązek ułatwiania pracownikom podnoszenia kwalifikacji zawodowych.
Oznacza to, że pracodawca nie powinien utrudniać ani tym bardziej bez uzasadnionych przyczyn odmawiać pracownikom udziału w wybranej przez siebie formie szkolenia.
Wskazane jest również, aby w ramach realizacji tego obowiązku pracodawca stwarzał w zakładzie pracy pozytywną atmosferę wobec uczących się pracowników.
Podnoszenie kwalifikacji
Pewne trudności może stwarzać pracodawcom rozróżnienie między szkoleniem pracowników a podnoszeniem przez nich kwalifikacji zawodowych.
Pracownicy powinni pamiętać, że pracodawca nie ma wobec nich obowiązku fachowego szkolenia, a jedynie ułatwianie im podnoszenia kwalifikacji zawodowych. Wyjątek stanowią jedynie pracownicy młodociani, w odniesieniu do których podnoszenie ich kwalifikacji jest głównym obowiązkiem pracodawcy (Dział IX Kodeksu pracy).
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00