Rachunkowość Budżetowa 16/2003 z 16.08.2003, str. 11
Data publikacji: 29.06.2018
Wnioski o przyznanie kwoty rekompensującej utracone dochody z tytułu ustawowych ulg i zwolnień oraz zmiany w sprawozdawczości budżetowej
Minister Finansów, korzystając z ustawowego zapisu art. 24 pkt 2 ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego w latach 1999-2003, 25 czerwca 2003 r. podpisał rozporządzenie w sprawie szczegółowych zasad obliczania i trybu przekazywania gminom kwoty rekompensującej dochody utracone z tytułu ustawowych ulg i zwolnień. Natomiast 10 lipca 2003 r. podpisał zmianę do rozporządzenia w sprawie sprawozdawczości budżetowej korzystając z zapisów art. 15 ust 2 pkt 1, 2 i 5 ustawy o finansach publicznych.
KRYSTYNA GĄSIOREK
Szczegółowe zasady obliczania i trybu przekazywania gminom kwoty rekompensującej dochody utracone z tytułu ustawowych ulg i zwolnień
Rozporządzenie to ma zastosowanie po raz pierwszy do wniosków składanych i sporządzanych przez gminy oraz miasta na prawach powiatu w terminie do 31 lipca 2003 r. o przyznanie części rekompensującej subwencji ogólnej w zakresie kwoty rekompensującej dochody utracone z tytułu ustawowych ulg i zwolnień określonych w ustawie o:
• podatku rolnym,
• podatku leśnym,
• podatkach i opłatach lokalnych.
Wzór wniosków określają załączniki do rozporządzenia:
• załącznik nr 1 - wniosek o przyznanie kwoty rekompensującej utracone dochody z tytułu ustawowych ulg i zwolnień określonych w ustawie o podatku rolnym,
