Rozliczanie składek od kwot wypłacanych byłemu pracownikowi
Często zdarza się, że pracownikowi wypłacane są pewne kwoty, już po rozwiązaniu stosunku pracy. Jak je rozliczyć? Co w sytuacji, gdy sąd zasądzi odprawę, odszkodowanie lub rekompensatę dla pracownika z tytułu wygaśnięcia lub rozwiązania stosunku pracy?
Justyna Stelmach
P na ubezpieczenia emerytalne i rentowe pracowników przychód w rozumieniu przepisów ustawy 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych, osiągany u pracodawcy z tytułu zatrudnienia w ramach stosunku pracy. Podstawy wymiaru wynagrodzenie za czas niezdolności do pracy oraz zasiłki z ubezpieczenia chorobowego i wypadkowego. Składek nie opłaca się również od przychodów wymienionych w § 2 ust. 1 pkt 1-32 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z 18 grudnia 1998 r. w sprawie szczegółowych zasad ustalania podstawy wymiaru składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe.
