Koszty związane z prowadzeniem wspólnej obsługi księgowej jednostek oświatowych
W jaki sposób należałoby sfinansować zakup programu komputerowego do ewidencji środków trwałych, który będzie służył kilku placówkom oświatowym, dla których jest prowadzona wspólna obsługa finansowo-księgowa?
Stan faktyczny:
Jako główna księgowa prowadzę obsługę finansowo-księgową wszystkich placówek oświatowych z terenu gminy. Rada gminy zorganizowała u nas wspólną obsługę finansowo-księgową jednostek oświatowych w ten sposób, że wskazała, że w jednej ze szkół tworzy się komórkę księgowości, zatrudniającą m.in. głównego księgowego oświaty, która będzie zapewniała scentralizowaną obsługę dla wszystkich jednostek oświatowych, tj. przedszkola, dwóch szkół podstawowych i gimnazjum - funkcjonujących w formie jednostek budżetowych, a ja jako główna księgowa mam udzielone upoważnienia przez wszystkich dyrektorów szkół zgodnie z art. 44 i 54 ustawy o finansach publicznych oraz art. 4 ust. 5 ustawy o rachunkowości.
W tym roku chciałabym zakupić program komputerowy do prowadzenia ewidencji środków trwałych, który będzie obsługiwał wszystkie placówki, nie wiem jednak, w jaki sposób powinnam sfinansować ten zakup. W uchwale rady gminy, na podstawie której utworzona została wspólna obsługa księgowa, jest zapisane, że "wydział księgowości do scentralizowanej obsługi placówek oświatowych tworzony jest w szkole podstawowej w X, natomiast pozostałe placówki będą uczestniczyć w kosztach związanych z prowadzoną obsługą finansową, przy czym szczegółowy sposób prowadzenia zadania będzie uregulowany w porozumieniu pomiędzy wójtem a dyrektorami szkół". Jednak zawarte porozumienie poza wskazaniem, że w szkole prowadzącej obsługę księgową zostaną zabezpieczone środki na zatrudnienie głównego księgowego i dwóch pracowników, nie zawiera żadnych innych postanowień w tym zakresie.
