Czas pracy i zakres obowiązków księgowego
Jak określić stosunek "nienormowanego czasu pracy" głównego księgowego, do zakresu wykonywanych przez niego obowiązków?
STAN FAKTYCZNY
Pracuję w jednostce oświatowej jako główna księgowa (jednostka jest dość duża - dokumentacja księgowa jest prowadzona w pięciu rozdziałach i pracuje tam około 50 osób). Na księgowość przypada 1,25 etatu. Jako główna księgowa jestem zatrudniona na 1/2 etatu, a druga osoba na 3/4 etatu. Do obowiązków tej drugiej osoby należy przede wszystkim naliczanie płac i część innych prac księgowych. W praktyce pozostałe prace wykonuję ja (dekretowanie, księgowanie, sprawozdawczość, przygotowanie rocznych projektów, planu budżetowego, przeliczanie prognozowanych płac w rozbiciu na miesiące, przeprowadzanie inwentaryzacji oraz jej rozliczanie, przeprowadzanie kontroli kasy oraz pilotowanie wszystkich spraw związanych z księgowością). Ponieważ przyjmuje się, że księgowy ma nienormowany czas pracy, to w praktyce - przy tylu obowiązkach - pracuję czasowo jak na cały etat, przy wynagrodzeniu za pół etatu. Czy nienormowany czas pracy oznacza, że nie ma tutaj żadnych wytycznych co do ilości godzin pracy w miesiącu? Czy mam prawo do odebrania sobie jakichś godzin?
