Realizacja projektu unijnego a odrębne koszty pracownicze
Czy w przypadku realizowania przez pracowników jednostki projektu finansowanego przez instytucję zewnętrzną, od wynagrodzeń z tego tytułu należy naliczać im odrębne pracownicze koszty uzyskania przychodu?
Stan faktyczny
Jestem zatrudniona na umowę o pracę w jednostce samorządu terytorialnego na stanowisku księgowej. W roku 2010 i 2011 jednostka zawarła umowę z Wojewódzkim Urzędem Pracy na realizację projektu systemowego Program Operacyjny Kapitał Ludzki. Środki z Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa na finansowanie projektu przyznawane są corocznie na podstawie zatwierdzonego wniosku o płatność. Ze środków tych opłacane są wszystkie wydatki związane z realizacją projektu - również wydatki przeznaczone na wynagrodzenia dla obsługujących projekt pracowników. Wynagrodzenie dla kierownika, księgowej i koordynatora projektu zostało określone w zawartej umowie ramowej w ramach programu operacyjnego przez wojewódzki urząd pracy jako dodatek do wynagrodzenia. Czy od takiego wynagrodzenia można było naliczyć odrębne koszty uzyskania przychodu? Wszystkie inne potrącenia, jak: ZUS finansowany przez pracodawcę, ZUS finansowany przez pracownika czy podatek dochodowy były naliczane odrębnie, na osobnej liście płac, jako niezwiązane z potrąceniami wynikającymi z wynagrodzeniami z tytułu umów o pracę. Wypłaty należnych wynagrodzeń wypłacane były z rachunku bankowego środków pochodzących z Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa, a nie ze środków jednostki.
