Zagospodarowanie zbędnych środków trwałych w jednostce budżetowej
Opis nieprawidłowości: Kontrola wykazała, że na stanie państwowej jednostki budżetowej pozostawały zbędne środki trwałe (meble biurowe, maszyny, urządzenia, narzędzia) przejęte po likwidacji z dniem 31 grudnia 2010 r. gospodarstwa pomocniczego. Usługi, które wykonywało gospodarstwo pomocnicze (remonty budynków jednostki, naprawy i konserwacje wyposażenia biurowego, utrzymanie w czystości posesji i pomieszczeń jednostki), zostały zlecone do wykonania podmiotom zewnętrznym należącym do sektora prywatnego i jednostka do czasu kontroli (wrzesień 2013 r.) nie prowadziła działalności w tym zakresie. Zbędne środki trwałe były składowane w kilku niezagospodarowanych przez jednostkę budżetową pomieszczeniach, zajmowanych dawniej przez pracowników gospodarstwa pomocniczego, oraz w wydzielonej części magazynu materiałowego. Kierownik jednostki w złożonych wyjaśnieniach nie podał przyczyn niezagospodarowania przez trzy lata zbędnych środków trwałych, zaznaczył jedynie, że składniki majątkowe były cały czas przechowywane w sposób uniemożliwiający ich zabór przez osoby postronne oraz w warunkach zapewniających utrzymanie ich w stanie zdatnym do ewentualnego dalszego użytku, tak więc jednostka nie poniosła w związku z tym żadnych strat w mieniu.
