Rozliczenie subwencji na ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego
W jaki sposób prawidłowo rozliczyć subwencję otrzymaną z tytułu kształcenia dziecka posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego w szkole ogólnodostępnej?
STAN FAKTYCZNY: W szkole podstawowej uczy się uczeń z zespołem Aspargera, który realizuje dodatkowe zajęcia. Czy do rozliczenia tej subwencji należy uwzględnić zajęcia dodatkowe? Czy do rozliczenia subwencji można wliczać wydatki związane z utrzymaniem szkoły, np. prąd, środki czystości, wynagrodzenia pracowników administracji i obsługi, pomoce dydaktyczne? Czy rozliczenie to powinno być zapisane w polityce rachunkowości?
ODPOWIEDŹ: W 2015 r. zostały wprowadzone uregulowania obligujące jednostki samorządu terytorialnego do przeznaczania na realizację zadań wymagających stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy dla dzieci i młodzieży, środków w wysokości nie mniejszej niż wynikająca z podziału części oświatowej subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego, określonego w przepisach wydanych na podstawie art. 28 ust. 6 ustawy z 13 listopada 2003 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego w zakresie tych zadań. Obowiązek ten został nałożony na jednostki samorządu terytorialnego w zapisie art. 32 ustawy z 5 grudnia 2014 r. o zmianie niektórych ustaw w związku z realizacją ustawy budżetowej.
