Gazeta Samorządu i Administracji 15/2005 z 18.07.2005, str. 64
Data publikacji: 02.07.2018
Rada Ministrów ustali zasady wynagradzania
Kwalifikacje pracowników samorządowych określa ustawa
Obecnie kwalifikacje urzędników określa ustawa o pracownikach samorządowych, a nie - jak dotąd - rozporządzenie Rady Ministrów. Rząd ustali jedynie zasady ich wynagradzania.
Sejm 6 maja br. uchwalił ustawę o zmianie ustawy o pracownikach samorządowych, ustawy o samorządowych kolegiach odwoławczych i ustawy o systemie oświaty, która wejdzie w życie 7 sierpnia br.
Jakie zmiany?
Zmiany, jakie wnosi przyjęta nowelizacja, dotyczą przede wszystkim:
• ustawowego określenia ogólnych wymagań kwalifikacyjnych dla pracowników samorządowych,
• upoważnienia Rady Ministrów do wydania rozporządzeń, w których określone zostaną stanowiska w jednostkach samorządu terytorialnego oraz szczegółowe wymagania kwalifikacyjne pracowników samorządowych,
• wydania dla Rady Ministrów delegacji do uregulowania w drodze rozporządzenia zasad wynagradzania pracowników samorządowych.
Pozostałe uregulowania ustawy dotyczą nowej formy przeprowadzania rekrutacji na wolne stanowiska w urzędach samorządowych. Rekrutacja ta odbywać się będzie w drodze naboru, według ściśle określonych w ustawie zasad. Nabór dotyczy jednak pracowników samorządowych, dla których podstawą zatrudnienia jest umowa o pracę lub mianowanie. Nie dotyczy pracowników zatrudnianych na podstawie wyboru i powołania oraz pracowników zatrudnianych na stanowiskach pomocniczych i obsługi.
