Przesunięcie wdrożenia systemu rejestrów państwowych
W ramach cyklu "Informatyzacja w urzędzie" przedstawialiśmy nowe rozwiązania prawne dotyczące zadań z zakresu ewidencji ludności, dowodów osobistych i rejestracji stanu cywilnego. Jeszcze do grudnia 2014 r. zakładano wejście w życie przepisów, jak również uruchomienie aplikacji Źródło z dniem 1 stycznia 2015 r. Tak się jednak nie stało.
Usprawnienie załatwiania spraw dotyczących dowodów osobistych, ewidencji ludności oraz zadań realizowanych przez urzędy stanu cywilnego miało być wdrożone dzięki realizacji projektu pl.ID, będącego następstwem wieloletnich działań zmierzających w kierunku utworzenia referencyjnych rejestrów państwowych. Założenia projektu pl.ID dotyczą:
● budowy (Systemu Odznaczeń Państwowych - SOP, Centralnego Rejestru Sprzeciwów - CRS, Bazy Usług Stanu Cywilnego - BUSC),
● przebudowy (rejestr PESEL, rejestr dowodów osobistych - RDO) oraz
● integracji rejestrów publicznych w ramach systemu rejestrów państwowych,
