Monitor Księgowego 13/2013 z 01.07.2013, str. 16
Data publikacji: 28.06.2013
Leasing finansowy i sprzedaż na raty a obowiązek dokonywania korekty kosztów - wyjaśnienie MF
Podatnicy dokonujący zakupów na raty oraz amortyzujący w prowadzonej działalności gospodarczej środki trwałe będące przedmiotem umów leasingu finansowego są zobowiązani do dokonywania korekty kosztów. Takie stanowisko zajęło Ministerstwo Finansów. Ze względu na wątpliwości związane ze stosowaniem przepisów o korekcie w tych przypadkach redakcja "MONITORA księgowego" zwróciła się z pytaniem do Ministerstwa Finansów o wyjaśnienie, czy należy jej dokonywać. W odpowiedzi Rzecznik Prasowy MF wyjaśnił, że przepisy dotyczące korekty kosztów (obowiązujące od 1 stycznia 2013 r.) mają zastosowanie do sprzedaży na raty oraz umów leasingu finansowego. Oto wyjaśnienie MF w tej sprawie.
