Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 27 lutego 2020 r., sygn. I OSK 1964/18

Ruch drogowy

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Jolanta Rudnicka Sędziowie: Sędzia NSA Mirosław Wincenciak Sędzia del WSA Jakub Zieliński (spr.) Protokolant starszy asystent sędziego Małgorzata Ziniewicz po rozpoznaniu w dniu 27 lutego 2020 r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej [...] od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Opolu z dnia 20 lutego 2018 r. sygn. akt II SA/Op 491/17 w sprawie ze skargi H. J. na akt [...] z dnia [...] marca 2017r. w przedmiocie zatwierdzenia projektu wykonawczego docelowej organizacji ruchu 1. oddala skargę kasacyjną, 2. zasądza od [...] na rzecz H. J. kwotę 240 (dwieście czterdzieści) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Opolu wyrokiem z dnia 20 lutego 2018 r. sygn. akt II SA/Op 491/17, w wyniku rozpoznania sprawy ze sprawie ze skargi H. J. na akt Burmistrza [...] z dnia [...] marca 2017 r. w przedmiocie zatwierdzenia projektu wykonawczego docelowej organizacji ruchu, na podstawie art. 147 § 1 ustawy Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz.U. z 2017 r., poz. 1369, z późn. zm. - dalej: p.p.s.a.) stwierdził nieważność zaskarżonego aktu w całości.

Wyrok tren został wydany w następującym stanie sprawy.

W dniu [...] marca 2017 r., po uzyskaniu m.in. pozytywnej opinii [...], Burmistrz [...] (dalej również: Burmistrz; organ) na podstawie § 3 ust. 1a pkt 3 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem (Dz.U. nr 177, poz. 1729, z późn. zm. [obecnie Dz.U. z 2017 r. poz. 784] - dalej również: rozporządzenie z dnia 23 września 2003 r.) zatwierdził projekt wykonawczy docelowej organizacji ruchu sporządzony dla gminnej drogi wewnętrznej ul. [...] w G. Zatwierdzona zmiana stałej organizacji ruchu obejmowała zmianę oznakowania pionowego na ul. [...] przez wprowadzenie zakazu wjazdu pojazdów o rzeczywistej masie całkowitej powyżej 2,5 tony - znak B-18. W opisie technicznym projektu, w pkt 2 "Przedmiot i zakres opracowania" wskazano, że planowana zmiana wynika z prośby mieszkańców przedmiotowej ulicy. Natomiast w pkt 3 "Opis stanu istniejącego" podano m.in., że ul. [...] w G. jest wewnętrzną drogą gminną klasy D (dojazdowa) o jezdni z nawierzchnią z kostki brukowej betonowej. W opracowaniu tym stwierdzono też, że na końcu ulicy zlokalizowany jest wjazd bramowy do przedsiębiorstwa rolniczego, który obsługuje ruch ciężkich ciągników i maszyn rolniczych, powodujący znaczne obciążenie dla istniejącej nawierzchni drogi oraz uciążliwość i utrudnienia dla mieszkańców osiedla.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00