Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 10 sierpnia 2022 r., sygn. II FSK 422/22

Interpretacje podatkowe

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Tomasz Kolanowski Sędziowie Sędzia NSA Maciej Jaśniewicz Sędzia NSA Sylwester Golec (spr.) po rozpoznaniu w dniu 10 sierpnia 2022 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Finansowej skargi kasacyjnej Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gdańsku z dnia 8 lutego 2022 r. sygn. akt I SA/Gd 1065/21 w sprawie ze skargi L. sp. z o.o. z siedzibą w G. (obecnie: R. sp. z o.o. z siedzibą w G.) na postanowienie Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 10 czerwca 2021 r. nr 0111-KDIB1-1.4010.45.2021.3.MF w przedmiocie odmowy wszczęcia postępowania w sprawie o wydanie pisemnej interpretacji indywidualnej oddala skargę kasacyjną.

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku wyrokiem z dnia 8 lutego 2022 r., I SA/Gd 1065/21 uwzględnił skargę L. sp. z o.o. z siedzibą w G. (skarżąca spółka) na postanowienie Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 10 czerwca 2021 r. w przedmiocie odmowy wszczęcia postępowania w sprawie wydania interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego.

Skarżąca spółka wniosła o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego. Spółka wskazała, że w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą i transakcjami, otrzymuje od innych podmiotów (kontrahentów) dowody źródłowe (dowody księgowe) w rozumieniu ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 351 ze zm.), takie jak: faktury, rachunki, paragony, noty obciążeniowe, noty uznaniowe i inne, dokumentujące określone zdarzenie gospodarcze w formie papierowej. Obecnie w celu uproszczenia sposobu przechowywania dokumentów, jak również w celu usprawnienia obiegu dokumentów i archiwizacji planuje wdrożyć system elektronicznego przechowywania dokumentów. Dedykowani pracownicy będą wykonywali skany lub zdjęcia dokumentów i następnie będą umieszczać je w cyfrowym systemie. Elektroniczna wersja dokumentu będzie wiernym i wyraźnym odzwierciedleniem wersji papierowej. Papierowe oryginały dokumentów będą niszczone i nie będą dalej przechowywane przez skarżącą. Dokumenty cyfrowe będą odpowiednio zabezpieczone przed skasowaniem lub jakąkolwiek ingerencją w ich treść. Na żądanie organów podatkowych, wnioskodawca będzie mógł wydrukować dokument cyfrowy lub udostępnić je organom podatkowym w inny sposób wymagany przepisami.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00