Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 20.05.2005, sygn. ŁUS-III-2-443/45/05/AMM, Łódzki Urząd Skarbowy, sygn. ŁUS-III-2-443/45/05/AMM

Wniosek dotyczy czynności nieodpłatnego przekazania i zużycia towarów w ramach prowadzonego przedsiębiorstwa.

Pytanie podatnika

Działając na podstawie art. 14a, art. 216 i art. 217 ustawy z dnia 29.08.1997 r. Ordynacja podatkowa (j.t. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60), po rozpatrzeniu wniosku Spółki o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej opodatkowania podatkiem od towarów i usług określonym w ustawie z dnia 11.03.2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm.) czynności nieodpłatnego przekazania i zużycia towarów, Naczelnik Łódzkiego Urzędu Skarbowego uznaje za nieprawidłowe stanowisko przedstawione w złożonym wniosku.

Z w/w wniosku o udzielenie interpretacji wynika, iż przedmiotem działalności Spółki jest sprzedaż hurtowa artykułów konsumpcyjnych, np. olejów, bakalii, puszek z owocami i warzywami, makaronów. W związku z powyższym Podatnik przekazuje wzory swoich produktów - zarówno kontrahentom, z którymi już prowadzi współpracę handlową (m.in. ze względu na ciągle rozszerzany asortyment produktów), jak i potencjalnym klientom. Podatnik we wniosku wskazuje, iż aby zawrzeć umowę z klientem, trzeba nie tylko zaprezentować mu katalog produktów, lecz również przekazać mu do degustacji (do sprawdzenia jakości) same produkty - np. puszkowane brzoskwinie, ananasy, ryby. Ponadto, Podatnik przekazuje swoje towary kontrahentom w celu wykorzystania ich do przeprowadzenia promocji, wykonania zdjęć do folderów i gazetek oraz "na wystawki i wzorcownie". Produkty Podatnika są również zużywane podczas różnych degustacji, np. odbywających się w ramach promocji w supermarketach i sklepach oraz podczas targów. W trakcie trwania targów zdarzają się też przypadki przekazania towarów osobom odwiedzającym stoisko wystawowe Spółki.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00