Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 20.04.2006, sygn. PP/443-3/06/IK-26680, Drugi Śląski Urząd Skarbowy w Bielsku-Białej, sygn. PP/443-3/06/IK-26680

dotyczy momentu powstania obowiązku podatkowego w podatku od towarów i usług w przypadku dozoru mienia

Pytanie podatnika

Z przedstawionego stanu faktycznego zawartego w przedmiotowych pismach wynika, iż w związku z toczącym się postępowaniem egzekucyjnym z wniosku wierzyciela przeciwko dłużnikowi komornik na wniosek Spółki przyznał jej koszty miesięcznego dozoru nad mieniem dłużnika znajdującym się w jej magazynie. Wniosek o przyznanie zwrotu kosztów dozoru został złożony 28 października 2005r, zaś postanowieniem Komornika Sądowego z dnia 10 listopada 2005r /uprawomocnienie 24 listopada/ dozór został ustanowiony począwszy od października 2005r. W związku z powyższym w dniu 30.11.05 wystawiono dwie faktury VAT - jedną z datą sprzedaży 31.10.05r, drugą z datą sprzedaży 30.11.05r. Ponieważ postanowienie nie precyzuje, w jakim konkretnym dniu nastąpią płatności, przyjęto - mając na uwadze odpłatność miesięczną za pełniony dozór - za termin płatności ostatni dzień miesiąca, w którym wykonywany jest dozór tj. za październik -31.10.05, za listopad -30.11.05. Zgodnie z art. 19 ust 13 pkt 4 ustawy VAT obowiązek podatkowy między innymi z tytułu dozoru powstaje z chwilą otrzymania płatności, lecz nie później niż z upływem terminu płatności określonym w umowie lub fakturze. Mając na uwadze powyższe podatek VAT za październik rozliczono poprzez korektę deklaracji za październik, za listopad w deklaracji listopadowej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00