Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 04.11.2008, sygn. IBPP2/443-730/08/EJ, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP2/443-730/08/EJ

moment powstania obowiązku podatkowego przy sprzedaży złomu

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Przedsiębiorstwa Przerobu i Obrotu Złomem Spółka z o.o. przedstawione we wniosku z dnia 29 lipca 2008r. (data wpływu 4 sierpnia 2008r.), uzupełnionym pismem z dnia 13 października 2008r. (data wpływu 21 października 2008r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie ustalenia momentu powstania obowiązku podatkowego przy sprzedaży złomu - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 4 sierpnia 2008r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie ustalenia momentu powstania obowiązku podatkowego przy sprzedaży złomu. Ww. wniosek został uzupełniony pismem z dnia 13 października 2008r. (data wpływu 21 października 2008r.).

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca jest podmiotem trudniącym się skupem i sprzedażą złomu. Skupowany złom jest sprzedawany na rzecz osób prawnych hurtowych odbiorców. Wnioskodawca sprzedaje głównie złom żelazny. W momencie wysyłki złomu, złom jest wstępnie ważony oraz odpowiednio klasyfikowany na złom wsadowy i niewsadowy. Następnie, po otrzymaniu złomu przez kontrahentów jest on ponownie przez nich ważony i odpowiednio kwalifikowany. Wnioskodawca rozpoznaje obowiązek podatkowy z tytułu dostaw złomu w momencie wydania go kontrahentowi (w momencie wydania towaru kontrahentowi, wystawiana jest także faktura VAT). Ponadto w piśmie z dnia 13 października 2008r. Wnioskodawca wskazał, że nie zawarł z odbiorcą odrębnej, pisemnej umowy regulującej zasady kwalifikacji jakości złomu. Sprzedaży złomu dokonuje na podstawie zamówień składanych przez kupującego, w których określana jest jakość i klasa zamawianego złomu. Wymogi jakościowe mogą być różne dla każdego zamówienia. W ramach transakcji handlowej to Wnioskodawca jest odpowiedzialny za właściwą klasyfikację sprzedawanego złomu i dokonuje tej klasyfikacji przed wysłaniem towaru do nabywcy. W dokumentach wysyłkowych Wnioskodawca zamieszcza klasę i rodzaj sprzedawanego złomu zaś dokumenty wysyłkowe stanowią następnie podstawę do wystawienia faktury. Kupujący niezależnie od klasyfikacji dokonanej przez Spółkę, odbierając dostarczony złom, może dokonać własnej oceny i klasyfikacji otrzymanego towaru. W przypadku rozbieżności pomiędzy klasyfikacją Wnioskodawcy i klasyfikacją nabywcy, ma on prawo zareklamować dostarczony złom. Jeżeli reklamacja kupującego w oparciu o wizję lokalną i wspólnie wykonaną klasyfikację zostaje uznana jako zasadna, Wnioskodawca wystawia fakturę korygującą klasę i wartość złomu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00