Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 25.06.2008, sygn. ILPP2/443-293/08-2/GZ, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-293/08-2/GZ

W deklaracji za jaki miesiąc Wnioskodawca mógł rozliczyć sprzedaż eksportową stosując stawkę 0%?


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z o.o., przedstawione we wniosku z dnia 12 lutego 2008 r. (data wpływu do Biura KIP w Lesznie: 31 marzec 2008 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie udokumentowania czynności eksportu jest prawidłowe.

UZASADNIENIE


W dniu 31 marca 2008 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie udokumentowania czynności eksportu.


W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca (Spółka) sprzedaje towary kontrahentom spoza Unii Europejskiej (bezpośredni eksport towarów). Odprawy celnej dokonuje za pośrednictwem działającej w jej imieniu i na jej rzecz agencji celnej. Pod koniec listopada 2007 r. Spółka wystawiła faktury VAT ze stawką 0%, obejmujące towary będące przedmiotem sprzedaży eksportowej. Towar został odebrany przez przewoźnika w dniu 30 listopada 2007 r., natomiast zgłoszenie celne zostało dokonane w dniu 1 grudnia 2007 r. i w tym samym dniu towar opuścił terytorium UE.

Agencja celna dokonując zgłoszenia celnego otrzymała od urzędnika przyjmującego zgłoszenie celne jedynie zestawienie faktur z pozycjami towarowymi zestawu dla SAD. Na zestawieniu nie ma żadnych podpisów oraz pieczęci urzędu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00