Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 07.03.2008, sygn. IPPP1-443-71/08-2/JB, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1-443-71/08-2/JB

Czy premie pieniężne wypłacane przez Spółkę na rzecz Agencji stanowią wynagrodzenie za świadczenie przez te Agencje usług podlegających opodatkowaniu podatkiem VAT?Czy premie pieniężne, które będą otrzymywane przez Spółkę od agencji reklamowych, domów mediowych i podobnych podmiotów stanowić będą wynagrodzenie za świadczenie przez Spółkę usług podlegających opodatkowaniu podatkiem VAT?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 14 stycznia 2008r. (data wpływu 18 stycznia 2008r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania otrzymanych i udzielanych premii pieniężnych - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 18 stycznia wpłynął wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania otrzymanych i udzielanych premii pieniężnych.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe:

Spółka prowadzi działalność wydawniczą, w ramach której zajmuje się publikacją dziennika i periodyków. Ponadto, w związku z prowadzoną działalnością wydawniczą Spółka prowadzi również portal internetowy. Działalność Spółki w ramach wydawania gazet i prowadzenia portalu internetowego wiąże się ze sprzedażą powierzchni reklamowej oraz odpłatnym zamieszczaniem ogłoszeń i reklam. Sprzedaż powierzchni reklamowej w wydawanych gazetach oraz zamieszczanie ogłoszeń i reklam w ramach prowadzonego przez Spółkę portalu internetowego dokonywane jest w istotnej mierze na rzecz agencji reklamowych, które działają na rzecz podmiotów zlecających przygotowanie reklam i kampanii reklamowych. Tak więc, usługi polegające na publikacji i zamieszczaniu reklam i ogłoszeń o charakterze reklamowym świadczone są przez Spółkę na rzecz Agencji, które to Agencje są wobec swoich klientów odpowiedzialne za nabycie powierzchni reklamowej we właściwym wydawnictwie, zapewnienie właściwej ekspozycji reklamy etc. Należy przy tym zaznaczyć, iż w ramach działań podejmowanych przez Agencje mieści się również planowanie w zakresie mediów, które powinny być użyte dla potrzeb danej reklamy ze względu na jej grupę docelową, a także harmonogramu publikacji tej reklamy. Tym samym Agencje są poważnym nabywcą usług świadczonych przez Spółkę. Na podstawie odrębnych umów zawartych z Agencjami, Agencje dokonują zakupów usług polegających na publikacji i zamieszczaniu reklam i ogłoszeń o charakterze reklamowym w formie właściwej dla danego medium od Spółki oraz innych podmiotów ze Spółką związanych. Spółka zobowiązuje się do wypłaty na rzecz Agencji ustalonych proporcjonalnie premii pieniężnych, przy czym, niezależnie od ich wysokości, premie te są zawsze związane z zamieszczaniem reklam i ogłoszeń o charakterze reklamowym w wydawnictwach Spółki oraz w ramach prowadzonego przez Spółkę portalu internetowego. Premie pieniężne należne na rzecz Agencji mają charakter warunkowy, stanowią one bowiem określony procent od wartości zakupów dokonanych przez Agencje w danym okresie rozliczeniowym, należny w przypadku, gdy:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00