Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 25.11.2008, sygn. IPPP1/443-1882/08-2/PR, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/443-1882/08-2/PR

UZASADNIENIE

W dniu 02.10.2008 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnie świadczonych usług.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Spółka xxxxxx S.A. (zwana dalej xxxxxxxx, Spółka) prowadzi działalność gospodarczą polegającą na świadczeniu usług telekomunikacyjnych w zakresie telefonii komórkowej jako operator sieci xxxxx, występując w obrocie gospodarczym pod marką handlową xxxx

Możliwość korzystania przez klientów z usług telekomunikacyjnych w systemie przedpłaconym, tzw. systemie prepaid uwarunkowane jest wcześniejszym zasileniem konta przez klienta. Zasilenie konta może odbywać się poprzez wprowadzenie do telefonu jednorazowego kodu zakupionej telekarty, lub poprzez zasilenie elektroniczne np. w bankomacie. Nie ma potrzeby zawierania z operatorem umowy ma piśmie. Użytkownicy sieci nie muszą również podawać swoich danych osobowych jeśli mają taką wolę, mogą pozostać klientami anonimowymi dla Spółki. Klient może korzystać ze wszystkich dostępnych usług telekomunikacyjnych do wartości przedpłaconego salda konta (tzw. limit konta). System naliczania i pobierania opłat ewidencjonuje każdą usługę telekomunikacyjną zrealizowaną przez klienta, dokonuje jej wyceny zgodnie z cennikiem świadczenia usług, a następnie aktualizuje wartość dostępnego limitu. W momencie wykorzystania wszystkich środków na koncie połączenie jest przerywane, a klient nie może zainicjować żadnej usługi bez dokonania uprzednio zasilenia. Mimo braku środków na koncie, konto klienta przez pewien czas pozostaje aktywne i można odbierać połączenia przychodzące. Z powodów technicznych (system operacyjny nie działa w pełnej synchronizacji (on line ) z platformą, z której świadczone są usługi o podwyższonej opłacie, usługi WAP oraz GPRS), czasami zdarzają się sytuacje, w których klient mając dodatnie saldo na koncie (np. 1 zł) zainicjuje usługę o podwyższonej opłacie, o wartości przewyższającej limit konta (np. 6,10 zł) Wówczas usługa zostanie zrealizowana, a na koncie klienta pojawi się tzw. ujemne saldo.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00