Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 20.05.2008, sygn. IPPP1-443-699/08-2/JF, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1-443-699/08-2/JF

marketingowe usługi okolicznościowe, stanowią usługi w rozumieniu art. 8 ust. 1 ustawy i nie mieszczą się w katalogu zwolnień od podatku od towarów i usług, nie są również objęte preferencyjną (7%) stawką podatku. A zatem usługi te podlegać będą opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług według stawki podstawowej - 22%.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 07.04.2008 r. (data wpływu 09.04.2008 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania marketingowych usług okolicznościowych - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 09.04.2008 r. wpłynął wniosek Spółki o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania marketingowych usług okolicznościowych.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Spółka (zwana w dalszej części Spółką lub Odbiorcą) prowadzi działalność gospodarczą w zakresie sprzedaży sprzętu RTV i AGD. Sprzedaż dokonywana jest w placówce sprzedaży detalicznej (markecie) na terenie kraju. Oprócz działalności polegającej na sprzedaży towarów Spółka prowadzi akcje reklamowe i marketingowe mające na celu promocję określonych marek lub towarów nabywanych od swoich dostawców (dalej: Dostawcy). Spółka dokonując sprzedaży detalicznej towarów nabywanych od Dostawców zawiera z nimi stosowne umowy (umowy handlowe oraz umowy marketingowe) w oparciu o które kształtowane są zasady współpracy pomiędzy podmiotami oraz zakres usług jakie Spółka wykonuje na ich rzecz.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00