Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 21.07.2009, sygn. IBPP2/443-311/09/RSz, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP2/443-311/09/RSz

Czy wydając nagrody do zakupów spełniających regulamin sprzedaży premiowej (nie noszącej znamion ani reprezentacji ani reklamy) Wnioskodawca powinien je opodatkować podatkiem należnym?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 23 kwietnia 2009r. (data wpływu 28 kwietnia 2009r.) uzupełnionym pismem z dnia 13 lipca 2009r. (data wpływu 16 lipca 2009r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie ustalenia, czy wydając nagrody do zakupów spełniających regulamin sprzedaży premiowej Wnioskodawca powinien je opodatkować podatkiem należnym jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 28 kwietnia 2009r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie ustalenia, czy wydając nagrody do zakupów spełniających regulamin sprzedaży premiowej Wnioskodawca powinien je opodatkować podatkiem należnym.

Ww. wniosek został uzupełniony pismem z dnia 13 lipca 2009r. (data wpływu 16 lipca 2009r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu z dnia 01 lipca 2009r. znak: IBPP2/443-311/09/RSz.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca jest firmą prowadzącą działalność gospodarczą w zakresie sprzedaży detalicznej mebli. Oferta Wnioskodawcy skierowana jest do szerokiego grona klientów.

Istotnym narzędziem pomagającym zwiększyć przychody ze sprzedaży są różnego rodzaju akcje promocyjne. Wnioskodawca zamierza wykorzystać formę sprzedaży promocyjnej jaką jest sprzedaż premiowa. Polegać ma ona na wydaniu klientom nagród, z racji dokonania przez nich zakupu o wartości przekraczającej określoną wysokość lub w związku z zakupem określonego towaru w okresie określonym w regulaminie sprzedaży premiowej. Nagrodę stanowią przedmioty - opisane w regulaminie sprzedaży premiowej - inne niż będące przedmiotem sprzedaży (tzw. gratisy) i nie będzie możliwości zamienienia ich na pieniądze. Nagroda ma być przyznana każdemu nabywcy, który spełni określone w regulaminie warunki. Innymi słowy nagrody w sprzedaży premiowej są nagrodami za dokonanie zakupu. Akcja sprzedaży promocyjnej nie ma na celu rozreklamowanie Wnioskodawcy. Celem sprzedaży premiowej jest jedynie wsparcie sprzedaży. Przy zakupie nagród Wnioskodawca będzie odliczać podatek VAT naliczony.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00