Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 24.04.2009, sygn. IPPP1-443-190/09-2/JB, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1-443-190/09-2/JB

Nieodpłatne przekazanie towarów wypełniających ustawowe definicje próbek lub prezentów o małej wartości nie podlega opodatkowaniu VAT. Przekazanie towarów, które zostaną zużyte w czasie bezpośrednich prezentacji u klienta nie spełnia przesłanek stanowiących o dostawie towarów, zatem nie podlega opodatkowaniu VAT.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 23 lutego 2009 r. (data wpływu 2 marca 2009 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania towarów, próbek - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 2 marca 2009 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania towarów, próbek.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

    1.Spółka Z prowadzi sprzedaż towarów, w tym kosmetyków, w systemie tzw. sprzedaży bezpośredniej. Oznacza to, że sprzedaż dokonywana jest poprzez przedstawicieli handlowych, którzy pośredniczą w dokonywanych transakcjach za wynagrodzeniem (prowizja). Produkty oferowane w tym systemie są reklamowane i promowane w sposób specyficzny, odbiegający od działań przyjętych przez spółki kosmetyczne. W tym przypadku nośnikiem reklamy jest sam przedstawiciel handlowy. To on ma bezpośredni kontakt z klientem, a więc na nim spoczywa ciężar właściwego zademonstrowania towaru, pokazania i zachęcenia do przetestowania kosmetyku. Umiejętna prezentacja, w tym testowanie produktu na bezpośredniej prezentacji u klienta, bądź w ramach akcji promocyjnej, jest niezwykle ważne w zdobywaniu rynku.W związku z powyższym Z przekazuje nieodpłatnie towary kosmetyki (co do których, co do zasady jest określona cena w cenniku sprzedaży), w ramach różnych akcji, na potrzeby reklamy i promocji sprzedaży. Ww. przekazanie następuje zarówno dla przedstawicieli (aby mogli prezentować klientom asortyment oferowany przez Z) jak i bezpośrednio do klientów (np. w trakcie imprez promocyjnych).
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00