Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 09.11.2010, sygn. ILPP2/443-1293/10-3/EWW, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-1293/10-3/EWW

Podatek od towarów i usług w zakresie nabycia towarów od podatnika ze Szwajcarii, powstałego z tego tytułu obowiązku podatkowego, określenia podstawy opodatkowania oraz informacji podsumowującej.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 4 sierpnia 2010 r. (data wpływu 10 sierpnia 2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie nabycia towarów od podatnika ze Szwajcarii, powstałego z tego tytułu obowiązku podatkowego, określenia podstawy opodatkowania oraz informacji podsumowującej jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 10 sierpnia 2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie nabycia towarów od podatnika ze Szwajcarii, powstałego z tego tytułu obowiązku podatkowego, określenia podstawy opodatkowania oraz informacji podsumowującej.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

W ramach prowadzonej działalności Wnioskodawca, zarejestrowany dla celów VAT oraz dla celów transakcji wewnątrzwspólnotowych w Polsce, będzie nabywał towary od podmiotu z siedzibą w Szwajcarii (zarejestrowanego jednocześnie dla celów lokalnego podatku od wartości dodanej oraz dla celów transakcji wewnątrzwspólnotowych w Niemczech).

Towary będą transportowane ze Szwajcarii, następnie w Austrii będą dopuszczane do obrotu na terytorium UE przez przedstawiciela podatkowego - ang. fiscal agent, działającego w imieniu dostawcy towarów, w dalszej kolejności będą transportowane do Polski. Transport odbywać się będzie na warunkach lncoterms DDP (delivery duty paid). W praktyce więc Spółka będzie nabywać prawo do rozporządzania towarami jak właściciel dopiero w momencie, kiedy towary znajdą się w Polsce.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00