Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 12.07.2011, sygn. IPPP1-443-196/09/11-5/S/IG/MP, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1-443-196/09/11-5/S/IG/MP

Nieodpłatne przekazanie towarów mające związek z prowadzonym przedsiębiorstwem nie podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług;

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 26.02.2009r. (data wpływu 02.03.2009r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania czynności nieodpłatnego przekazania towarów związanego z prowadzonym przedsiębiorstwem - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 02.03.2009 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania czynności nieodpłatnego przekazania towarów związanego z prowadzonym przedsiębiorstwem.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe:

Sp. z o.o. (dalej: spółka) dokonuje nieodpłatnych przekazań należących do niej towarów, przy nabyciu których przysługiwało jej prawo do odliczenia podatku naliczonego. Przekazania takie mają związek z prowadzoną działalnością handlową spółki. W ten sposób spółka kształtuje i wzmacnia swój pozytywny wizerunek oraz podtrzymuje dobre stosunki handlowe z kontrahentami, w celu zwiększenia przychodu.

Główne akcje reklamowe spółki to:

  • dodawanie rzeczy i materiałów reklamowych np. kurtek, czapek, koszulek itp. do określonego zestawu zakupionych towarów,
  • dodawanie towarów handlowych do określonego zestawu zakupionych towarów,
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00