Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 19.09.2012, sygn. ILPP4/443-246/12-4/BA, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP4/443-246/12-4/BA

Czy Wnioskodawca powinien wystawiać faktury VAT marża i odprowadzać VAT jedynie od różnicy między wartością nabycia a sprzedaży?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko, przedstawione we wniosku z dnia 30 maja 2012 r. (data wpływu 6 czerwca 2012 r.) uzupełnionym pismem z dnia 24 sierpnia 2012 r. (data wpływu 29 sierpnia 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania i udokumentowania sprzedaży towarów jest:

  • prawidłowe w części dotyczącej sytuacji, w której zakupiono towar od podmiotów wymienionych w art. 120 ust. 10 ustawy o podatku od towarów i usług,
  • nieprawidłowe w części dotyczącej sytuacji, w której zakupiono towar w ramach wewnątrzwspólnotowego nabycia.

UZASADNIENIE

W dniu 6 czerwca 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania i udokumentowania sprzedaży towarów. Wniosek uzupełniono pismem z dnia 24 sierpnia 2012 r. (data wpływu 29 sierpnia 2012 r.) o opis sprawy.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą, która polega m.in. na sprowadzaniu używanych części samochodowych i motocyklowych z Niemiec, Francji i Holandii. Sprzedaje on sprowadzone części w kraju, wystawiając faktury VAT i naliczając VAT od sprzedaży. Zainteresowany jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem VAT, posiada EURO-NIP. Sprowadzana on części do kraju jako posiadacz EURO-NIPu WNT, jeśli sprzedawca posiada EURO-NIP. Wnioskodawca płaci za te części kwotę brutto i nalicza VAT (wykazując w deklaracji VAT-7 WNT) oraz odlicza VAT fakturą wewnętrzną w kraju od zakupu. Jeżeli sprzedawca nie posiada EURO-NIPu, to płaci on brutto za sprowadzane towary i nie odlicza sobie podatku VAT w koszty.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00