Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 04.09.2012, sygn. IPTPP4/443-392/12-2/BM, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. IPTPP4/443-392/12-2/BM

Program lojalnościowy obowiązek naliczenia i odprowadzenia podatku VAT od nagród przekazywanych uczestnikom programu lojalnościowego.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 8 czerwca 2012 r. (data wpływu), o udzielenie pisemnej interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie naliczenia podatku należnego od przekazywanych klientom nagród w ramach programu lojalnościowego jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 8 czerwca 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie naliczenia podatku należnego od przekazywanych klientom nagród w ramach programu lojalnościowego.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Spółka zajmuje się produkcją i sprzedażą drzwi i okien drewnianych. Swoje wyroby sprzedaje poprzez sieć firm współpracujących na podstawie umów handlowych. Spółka podejmuje różne działania marketingowe, które mają na celu aktywizację oraz podniesienie motywacji ww. firm. W związku ze wsparciem sprzedaży w Spółce działa program lojalnościowy, który jest skierowany do sklepów nabywających towary Spółki. W celu realizacji programu lojalnościowego Spółka zawarła umowę o przeprowadzenie konkursu z Agencją specjalizującą się w tego typu akcjach wspomagających sprzedaż. Agencja zobowiązała się do kompleksowego przygotowania, organizacji i prowadzenia akcji marketingowej. W ramach przedmiotowej umowy Agencja przygotowała: scenariusz, regulamin konkursu, kreację materiałów do konkursu, zaplecze agencyjne, zobowiązała się do obsługi i aktualizacji bazy danych strony internetowej i platformy sms potrzebnej do realizacji konkursu, nabywa towary i usługi (nagrody) w ramach prowadzonego konkursu oraz przekazuje te nagrody uczestnikom konkursu, sprawuje nadzór nad przebiegiem i realizacją projektu, a także odpowiada za przygotowanie i zakup nagrody głównej - wycieczek zagranicznych dla uczestników konkursu. Zwycięzcami konkursu zostaną uczestnicy, którzy osiągną największy przyrost wartości zakupu produktów Spółki. Zwycięzcy otrzymują punkty za realizowanie miesięcznych sprzedaży, które mogą wymienić na nagrody rzeczowe umieszczone w katalogach przygotowanych przez Agencję. Nagrody do konkursu są nabywane przez Agencję od podmiotów zewnętrznych we własnym zakresie. Następnie, Agencja przekazuje zwycięzcom konkursu nagrody. Wynagrodzenie Agencji obejmuje całość wskazanych wyżej świadczeń wykonywanych na rzecz Spółki. Za wykonane na zlecenie Spółki czynności Agencja wystawia faktury obejmujące wynagrodzenie z tytułu obsługi programu lojalnościowego oraz wydatki związane z zakupem oraz przekazaniem (wysyłką) nagród.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00