Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 26.01.2012, sygn. IPPP1/443-1571/11-2/AP, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/443-1571/11-2/AP

Czy w przypadku przeniesienia praw i obowiązków z zawartych przez Spółkę umów na świadczenie usług na Spółkę Y, w drodze aportu zorganizowanej części przedsiębiorstwa w sytuacji, gdy usługi te zostaną wykonane w całości przez Spółkę Y, pobrane przez Spółkę zaliczki na poczet wykonania usług podlegają opodatkowaniu podatkiem VAT?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 25 października 2011 r. (data wpływu 28 października 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania podatkiem VAT zaliczek pobranych na poczet wykonania usług jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 28 października 2011 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania podatkiem VAT zaliczek pobranych na poczet wykonania usług.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Spółka S.A. (dalej: Spółka lub X), jest jedną z największych spółek medialnych w Polsce. W ramach prowadzonej działalności, Spółka świadczy na rzecz swoich kontrahentów różnego rodzaju usługi obejmujące udostępnianie produktów reklamowych na antenach programów telewizyjnych X, np. organizacja emisji reklam, lokowanie produktów, sponsoring, telesprzedaż, sprzedaż interaktywna. Wskazane wyżej usługi są wykonywane przez dedykowany w tym celu segment sprzedaży i marketingu Spółki (dalej: Segment S albo Segment) na podstawie okresowych zleceń (obejmujących najczęściej okres jednego miesiąca) zawieranych przez Spółkę z kontrahentami, rozliczanych każdorazowo na początku miesiąca następującego po miesiącu, w którym usługi były wykonywane. W powyższym zakresie Spółka wystawia faktury VAT za usługi wykonane na podstawie zleceń, rozpoznaje na ich podstawie obrót oraz podatek od towarów i usług (dalej: VAT). Spółka otrzymuje również zaliczki na poczet wykonanych usług i dokumentuje je za pomocą faktur zaliczkowych. W praktyce zdarzają się także sytuacje, że kwota zaliczki jest równa całości wynagrodzenia należnego Spółce za wykonanie usługi.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00