Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 18.12.2013, sygn. ILPP2/443-901/13-2/AK, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-901/13-2/AK

Podatek od towarów i usług w zakresie opodatkowania bezpłatnych degustacji wyrobów Spółki.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko X, przedstawione we wniosku z 17 września 2013 r. (data wpływu 18 września 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania bezpłatnych degustacji wyrobów Spółki jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 18 września 2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania bezpłatnych degustacji wyrobów Spółki.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą m.in. w zakresie produkcji artykułów spożywczych tj. produktów rybnych, czyli co do zasady działalność podlegającą opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług (dalej: VAT). W związku z prowadzoną działalnością gospodarczą Spółka wydaje nieodpłatnie głównie towary własnej produkcji, a w niektórych przypadkach, w celu budowania pozytywnego wizerunku marek, pod którymi Spółka sprzedaje swoje produkty, Wnioskodawca prowadzi szereg akcji promocyjnych, reklamowych i marketingowych. Wśród wspomnianych działań znajdują się m.in. akcje polegające na poczęstunku potencjalnych klientów niewielką ilością produkowanych towarów (dalej: degustacja).

Degustacje są organizowane najczęściej na terenie wielkopowierzchniowych sklepów należących do sieci handlowych lub w punktach sprzedaży detalicznej. Przedmiotem degustacji są produkty, jakie Spółka aktualnie posiada w swojej ofercie handlowej.

W ramach opisanych akcji, przeznaczone do degustacji produkty są dzielone na małe porcje (odpowiadające np. ilości pokarmu nakładanego jednorazowo na łyżkę/widelec) i oferowane potencjalnym klientom. Wartość poszczególnych porcji (koszt wytworzenia lub cena zakupu) jest mniejsza niż 10 zł. Produkt jest porcjowany i udostępniany konsumentom w formie w jakiej nie jest dostępny w ofercie handlowej. Częstowanie Produktami konsumentów odbywa się np. w formie tzw. stoiska degustacyjnego, na którym widnieje logo i nazwa Spółki. Jeżeli konsumentowi zasmakuje Produkt Spółki, ma on możliwość nabycia w miejscu degustacji identycznego produktu, tyle, że w zwykłym opakowaniu (np. w słoiku, pojemniku, itp.).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00