Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 22.04.2014, sygn. ILPP5/443-11/14-5/KG, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP5/443-11/14-5/KG

Dokumentowanie transakcji (towar wysyłany kurierem).

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z o.o. przedstawione we wniosku z dnia 7 stycznia 2014 r. (data wpływu 13 stycznia 2014 r.) uzupełnionym pismem z 1 kwietnia 2014 r. (data wpływu 3 kwietnia 2014 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie dokumentowania transakcji - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 13 stycznia 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie dokumentowania transakcji. Wniosek uzupełniono 3 kwietnia 2014 r. o doprecyzowanie opisu stanu faktycznego oraz o własne stanowisko w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego w zakresie dwóch pytań sformułowanych w części G poz. 69 wniosku.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Spółka prowadzi działalność między innymi w zakresie produkcji znaków drogowych. Bardzo często sprzedany towar jest wysyłany firmą spedycyjną bądź dostarczany klientowi własnym transportem w związku z czym istnieją wątpliwości co do określenia momentu dostarczenia towaru, a co za tym idzie momentu powstania obowiązku podatkowego.

W piśmie z 1 kwietnia 2014 r. - stanowiącym uzupełnienie wniosku - Zainteresowany wskazał co następuje:

  1. Spółka nie posiada żadnych umów regulujących przeniesienie prawa do dysponowania towarem jak właściciel, a także nie posiada regulaminu sprzedaży.
  2. Polecenie dostarczenia towaru firmie kurierskiej wydaje sprzedawca lub nabywca. Nie jest to w żaden sposób ustalone, obie te sytuacje mają miejsce.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00