Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 03.11.2014, sygn. IPPP3/443-961/14-3/RD, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/443-961/14-3/RD

opodatkowanie kary umownej i zaliczki oraz prawa do obniżenia kwoty podatku należnego z wystawionych faktur korygujących

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 24 września 2014 r. (data wpływu 26 września 2014 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania kary umownej i zaliczki oraz prawa do obniżenia kwoty podatku należnego z wystawionych faktur korygujących jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 26 września 2014 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania kary umownej i zaliczki oraz prawa do obniżenia kwoty podatku należnego z wystawionych faktur korygujących.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Sp. z o.o. (dalej jako: Wnioskodawca) zawarła 17 czerwca 2011 r. z kontrahentem krajowym (dalej jako: Kontrahent) umowę na dostawę i montaż systemu regałów magazynowych wraz i automatyką. Umowa przewidywała płatności częściowe w miarę postępu realizacji umowy, w tym zapłatę zaliczki po podpisaniu wspomnianej umowy, którą kontrahent zapłacił 27 czerwca 2011 r. zaś Wnioskodawca udokumentował stosowną fakturą zaliczkową VAT. Ze względu na liczne problemy Kontrahenta, na jego prośbę podpisano w styczniu 2014 r. aneks do umowy zmieniający zakres umowy jedynie na dostawę i ustalając jednocześnie, że ww. aneks stanowi również protokół odbioru zamówionych towarów. Na podstawie aneksu Kontrahent zobowiązał się do odebrania towaru ze znajdującego się w P. magazynu Wnioskodawcy oraz do uiszczenia z tego tytułu należnego wynagrodzenia (ustalone w aneksie wynagrodzenie minus uiszczona uprzednio tytułem zaliczki kwota).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00