Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 28.01.2016, sygn. ILPP1/4512-1-810/15-2/AP, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1/4512-1-810/15-2/AP

Podatek od towarów i usług w zakresie opodatkowania opłat oraz kwot wykazywanych w deklaracji VAT z tytułu gospodarowania odpadami komunalnymi.

Na podstawie art. 14b § l i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 6 pkt 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Gminy przedstawione we wniosku z dnia 29 października 2015 r. (data wpływu 3 listopada 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania opłat oraz kwot wykazywanych w deklaracji VAT z tytułu gospodarowania odpadami komunalnymi - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 3 listopada 2015 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania opłat oraz kwot wykazywanych w deklaracji VAT z tytułu gospodarowania odpadami komunalnymi.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Gmina (Wnioskodawca) występuje w dwóch rolach:

  1. pobiera opłaty z tytułu gospodarowania odpadami na podstawie przepisów ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach - wysokość opłat wynika ze złożonych do Gminy deklaracji przez właścicieli lub na podstawie wydanych decyzji;
  2. jest właścicielem gminnego zasobu mieszkaniowego i na podstawie umów najmu wynajmuje lokale mieszkalne oraz jest właścicielem Spółki z o.o., której na podstawie umowy o zarządzanie Gmina powierzyła zarządzanie zasobem mieszkaniowym i realizację zadań własnych Gminy w tym zasobie. Spółka (Zarządca) w imieniu Gminy zbiera od najemców lokali mieszkalnych oświadczenia i na podstawie tych oświadczeń składa do Gminy deklaracje o wysokości opłaty z tytułu gospodarowania odpadami komunalnymi na każdą administrowaną nieruchomość oddzielnie. Z drugiej strony, na podstawie tych samych oświadczeń obciąża najemców należną opłatą z tytułu gospodarowania odpadami komunalnymi. Najemcy wnoszą opłaty z tytułu czynszu i opłaty za gospodarowanie odpadami do Spółki, jak i na rachunek bankowy Gminy. Wpłaty od najemców wniesione do Spółki, są przekazywane na rachunek Gminy. W ramach umowy o zarządzanie, Spółka przygotowuje dane, które Gmina powinna ująć w deklaracji Vat. Zarządca sporządza ewidencję sprzedaży dotyczącą zasobu mieszkaniowego i przekazuje ją do Gminy. Na tej podstawie Gmina wykazuje w deklaracji Vat obrót z tytułu najmu lokali mieszkalnych, w którym uwzględnia:Wszystkie przypisy dotyczące lokali mieszkalnych są opodatkowane taką stawką jak usługa podstawowa - najem, tj. stawką zwolnioną.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00