Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 18.05.2016, sygn. ILPP4/4512-1-42/16-7/KM, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP4/4512-1-42/16-7/KM

Rozliczenie podatku na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 5 ustawy oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 6 pkt 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 9 lutego 2016 r. (data wpływu 15 lutego 2016 r.) uzupełnionym pismami: z dnia 24 marca 2016 r. (data wpływu 29 marca 2016 r.), z dnia 4 kwietnia 2016 r. (data wpływu 11 kwietnia 2016 r.) oraz z dnia 11 kwietnia 2016 r. (data wpływu 14 kwietnia 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie rozliczenia podatku na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 5 ustawy oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 15 lutego 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie rozliczenia podatku na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 5 ustawy oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego. Wniosek został uzupełniony pismami: z dnia 24 marca 2016 r. (data wpływu 29 marca 2016 r.), z dnia 4 kwietnia 2016 r. (data wpływu 11 kwietnia 2016 r.) oraz z dnia 11 kwietnia 2016 r. (data wpływu 14 kwietnia 2016 r.) o informacje doprecyzowujące opis sprawy, pełnomocnictwo oraz adres elektroniczny pełnomocnika.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca ma miejsce siedziby oraz miejsce zarządu na terenie Polski oraz podlega w Polsce nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu. Przedmiotem przeważającej działalności Spółki to 46.90.Z handel hurtowy, z wyłączeniem handlu pojazdami samochodowymi. Wnioskodawca w 2015 r. skupował od osób fizycznych obywateli Ukrainy małe ilości kamienia ozdobnego bursztynu. Jedna transakcja nigdy nie przekraczała 300 euro, tj. kwoty do której towary przywożone spoza UE są zwolnione z przywozowych należności celnych. Osoby, od których Spółka skupowała kamień nie prowadziły żadnej działalności, przewozili przez granicę kamień legalnie i w ilościach niepodlegających żadnym opłatom celnym. Z uzyskanych informacji od tych osób wynika, że osoby te zgłaszały na granicy celnikom, że ilość posiadanego przez nie bursztynu nie przekracza kwoty 300 euro i dowiadywały się, że nie obowiązuje ich żadne cło. Celnicy nie byli zainteresowani wwożonym kamieniem, a wręcz kazali nie zawracać i nie zabierać im czasu o tak drobne kwoty. Osoby te wwożąc bursztyn na terytorium Polski nie zawsze miały zamiar jego sprzedaży. Przewóz bursztynu przez granicę jest legalny. Wnioskodawca skupując bursztyn od obywateli Ukrainy za każdym razem legitymował te osoby, a dane tych osób wpisywane były do rejestru. Następnie Spółka znalazła nabywcę na całość tego kamienia. Zanim jednak go sprzedała dokonała rozliczenia podatku VAT od zakupionego bursztynu na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 5 naliczyła podatek VAT. Następnie dokonała sprzedaży kamienia wystawiając fakturę i odliczając podatek VAT wcześniej naliczony. Wnioskodawca złożył również deklarację VAT-7K.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00