Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 13.06.2016, sygn. IPPP1/4512-384/16-2/MPe, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/4512-384/16-2/MPe

W zakresie określenia podstawy opodatkowania dla usługi sporządzenia opinii przez biegłego.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613 z późn. zm.) oraz § 6 pkt 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Strony przedstawione we wniosku z dnia 6 maja 2016 r. (data wpływu 16 maja 2016 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia podstawy opodatkowania dla usługi sporządzenia opinii przez biegłego jest prawidłowe

UZASADNIENIE

W dniu 16 maja 2016 r. do tut. Organu wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia podstawy opodatkowania dla usługi sporządzenia opinii przez biegłego.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca zajmuje się sporządzaniem ekspertyz prawnych/opinii biegłych na zlecenie organów wymiaru sprawiedliwości (sądów) oraz organów ścigania (policji i prokuratury). Odbywa się na to na podstawie postanowień wydanych przez te organy, które wskazują jakie zagadnienie ma być poddane badaniom i jaka kwestia wymaga wyjaśnienia właśnie na podstawie wiadomości specjalnych posiadanych przez biegłych, którzy są zatrudnieni lub współpracują z Wnioskodawcą, i których następnie wyznacza już bezpośrednio Wnioskodawca. W myśl przepisów prawa Wnioskodawca jest specjalistyczną jednostką organizacyjną, o której mowa w art. 290 § 1 KPC i art. 193 § 2 KPK, i która posiada niezbędne zaplecze kadrowe, logistyczne oraz techniczne by sporządzać opinie zamawiane przez sądy/prokuraturę/policję. Na podstawie przepisów KPC i KPK dochodzi właśnie do wyznaczenia Wnioskodawcy jako podmiotu zobowiązanego do sporządzenia opinii. Mieści się to w jego przedmiocie działalności, co wynika z KRS.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00