Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 14.12.2016, sygn. 1462-IPPP2.4512.834.2016.1.MAO, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. 1462-IPPP2.4512.834.2016.1.MAO

w zakresie uznania, że nieodpłatne przekazanie Towarów Testowych stanowi przekazanie próbek wyłączone z zakresu opodatkowania

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613 z późn. zm.) oraz § 6 pkt 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, działający w imieniu Ministra Rozwoju i Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy - przedstawione we wniosku z dnia 28 października 2016 r. (data wpływu za pośrednictwem platformy ePUAP 28 października 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania, że nieodpłatne przekazanie Towarów Testowych stanowi przekazanie próbek wyłączone z zakresu opodatkowania - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 28 października 2016 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania, że nieodpłatne przekazanie Towarów Testowych stanowi przekazanie próbek wyłączone z zakresu opodatkowania.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe:

Spółka należy do międzynarodowej Grupy, która jest czołowym producentem innowacyjnego sprzętu optycznego i cyfrowego dla sektorów opieki zdrowotnej i elektroniki.

Spółka jest odpowiedzialna za dystrybucję produktów X na terenie Polski. W konsekwencji, w ramach wykonywanej działalności gospodarczej Spółka (Dział Endoskopów Medycznych oraz Dział Chirurgii) podejmuje działania mające na celu zwiększenie sprzedaży wyrobów medycznych.

Z uwagi na specyfikę oferowanych produktów (specjalistyczne wyroby medyczne) podstawowym elementem modelu sprzedaży jest prowadzenie działań mających na celu zapoznanie grupy docelowej (lekarze specjaliści) z właściwościami produktów oferowanych przez Spółkę. Takie działania umożliwiają potencjalnym nabywcom ocenę cech i właściwości produktów Spółki i w konsekwencji, podjęcie świadomej decyzji o zakupie.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00